måndag, februari 15, 2010

Sugen på makt

Anledningen till att jag engagerade mig i politiken var att jag alltid har varit oerhört intresserad av samhällsfrågor och för att jag alltid har trott att man kan påverka sin situation och andras genom engagemang och det blir alltid mycket enklare när man tillhör en grupp med liknande värderingar.
Moderaterna var ett enkelt val för mig och det är fortfarande det partiet som enligt mig passar bättre mina värderingar och har det bästa politik för Sverige.

Nu har det dykt upp misstankar om fusk inom partiet inför interna provval. Medierna måste vara jättenöjda med den senaste nyheten och oppositionen måste skratta gott.

Att tror att det inte finns de som fuskar sig till makten, att det inte finns rövslickare, att de inte finns de som är så sjukt kåta på makt är helt enkelt naivt.
I alla organisationer finns det och kommer att finnas den typen av individer.
I politiken finns det dem (och jag tror att det är de flesta) som verkligen engagerar sig för att de vill göra det bästa för samhället och vara väljarnas röst. Men det finns även de som bara är sugna på makt, de som bara vill synas, de som vill sitta på olika stolar och egentligen inte göra mer än att njuta av den makten de har.
Det är beklagligt att några av dessa individer finns inom mitt parti, människor utan moral, de som vill vinna till vilket pris som helst. Jag önskar att det inte hade varit så, men det är som att önska sig ett felfritt samhälle.
Om jag är sugen på makt? Svaret kommer kanske i ett annat inlägg

Moderat utredning om valfusk inledd


M-fusk misstänks på fler platser

M tar in extern utredare

Stärkt personval motverkar mygel

Risk att man pekar finger

Inga kommentarer: