tisdag, mars 02, 2010

Moderaterna i Lunds nomineringsstämman klar!


Igår hölls nomineringsstämman i Lund inför valet till Kommunfullmäktige 2011-2014. Som ombud för lundamoderaterna och som kandidat själv, satt jag där och lyssnade med spänning på Göran Brinck från nomineringskommittén.

Som ganska ny i Lund är jag mycket nöjd med min 34:e plats av de 56 kandidater, men jag är ännu nöjdare med Görans Brinck ord om att listan inte behövdes göras om, eftersom kommittén ansåg att medlemmarna hade gjort ett bra provval där representanter från olika åldersgrupper, olika stadsdelar och föreningar, både män och kvinnor fanns bland kandidaterna.
Som sagt, 56 personer ställer upp inför valet. Den förste på listan blir Mats Helmfrid, nuvarande Kommunstyrelsens ordförande.
Jag är inte säker på vad Sydsvenskan kommer att skriva om detta, men jag antar att de inte kan komma nu och säga att moderaterna i Lund inte har en bra fördelning i sin lista och att det är bara herrarna som hamnar på de första platserna. Men kanske för visa medier är 4 av 10 inte jämnt.
De tio första blir:

1.- Mats Helmfrid
2.- Annika Annerby Jansson
3.- Tomas Avenborg
4.- Christer Wallin
5.- Göran Wallén
6.- Ronny Johannesen
7.- Anna Thomasson
8.- Ulla Stållberg
9.- Carl von Friesendorff
10.- Louise Rehn Winsborg

Enligt mig en underbar representation av ansvarsfulla lundapolitiker!

Inga kommentarer: