onsdag, juli 07, 2010

Inget maktskifte i Lund efter valet!



Enligt en opinionsundersökning gjord av undersökningsföretaget GfK på uppdrag av Sydsvenskan, blir det inget maktskifte i Lund efter valet 2010.


”Moderaterna gör som enda borgerliga parti ett bra val. De kniper ytterligare två mandat. I dag har de 16, de får 18.” går att läsa i Sydsvenskan.

Enligt samma artikel så skulle SD vara på väg mot vårmästarroll vilket jag är tveksam till. Inga signaler på detta har jag märkt när vi har gått runt och knackat dörr.

Däremot så håller jag med i att Feministisk Initiativ inte har någon chans i Lund. I vår kommun bränner vi inte pengar utan vi använder dem för att göra vår kommun bättre.

Enligt mig visar den här undersökningen att medborgarna är nöjda och tror på Moderaterna och Alliansen.

Mer här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tror att folk skulle svara Sverigedemokraterna när ni kommer och frågar? Sverigedemokraterna kommer förmodligen göra ett bra val och det är glädjande!

Unknown sa...

Missförstå mig inte. Vi går inte runt och frågar folk. Vi går runt och lyssnar på vad väljarna har att säga.

Jag har bara konstaterat att människorna i Lund är mycket nöjda med det jobbet som Moderaterna och Alliansen har gjort den här mandatperioden och de vill se mer av det.

I Lund finns det inte utrymme eller anledning till att lämna plats åt främlingsfientliga partier. Så enkelt är det