torsdag, augusti 19, 2010

En månad kvar – Din röst kan göra skillnad

Var och en av oss som har rösträtt har en månad kvar för att välja vilka som vi vill skall styra Sverige.


Ibland när jag pratar med vänner och bekanta, eller när jag läser vad folk i allmänhet tycker om politiker och politik blir jag förvånad över att vissa inte förstår hur viktig det är att gå och rösta. Att vissa inte förstår att det är just din egen och min egen röst som kan göra skillnad.

Valet 2006 tog väljarna sitt ansvar, gick och röstade och Alliansen vann, eftersom man insåg att man förtjänade bra politiker. Människorna hade tröttnat på en politik där det lönade sig bättre att leva på bidrag än att arbeta, där de som hade bra idéer inte fick möjligheten att förverkliga sina drömmar och kunna leva på det.

Människorna hade tröttnat på att bli straffade för att vara duktiga och aldrig få en belöning för sitt arbete och jag tror att många hade tröttnat på att bli behandlade som små barn där staten skulle ha hela ansvaret istället för att få möjligheten att ta hand om sin egen situation. Många tröttnade på att betala höga skatter som skulle ”lösa” de svagas problem och på att höga skatter var lösningen på ALLT.

Man tröttnade helt enkelt på en politik och politiker som nu vill komma tillbaka.

Din röst kan göra skillnaden. Vi alla kan påverka och välja mellan att gå tillbaka till det som vi med ansvar röstade bort, eller fortsätta framåt tillsammans.

Mer om politik
 här, här. här, här

Inga kommentarer: